КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ
1. ВОДОПОСТАЧАННЯ
Як встановити лічильник холодної води?
Водопостачання Будинок та комунальні послуги
Всі квартирні лічильники води повинні пройти державне приймальне та контрольне
випробування. Затверджені типи засобів вимірювальної техніки заносяться до Державного
реєстру засобів вимірювальної техніки України.
Лічильник можна купити в спеціалізованому магазині. Водночас обов»язково перевірте:
1) Чи є технічний паспорт приладу обліку зі вказаними типом приладу, його діаметром,
заводським номером, датою продажу та датою повірки лічильника.
2) Комплектацію лічильника відповідно до технічного паспорта.
Продавати засоби вимірювальної техніки, термін повірки яких перевищив половину
міжповірочного інтервалу, в Україні заборонено. Також не радимо купувати лічильники «з рук».
Ознайомтеся з переліком типів квартирних приладів обліку води (діаметром 15 мм), які занесені
до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки та можуть встановлюватися в
багатоквартирних будинках. Повний перелік засобів вимірювальної техніки, занесених до
Державного реєстру засобів вимірювальної техніки України, можна знайти за посиланням .
З метою захисту прав та інтересів споживачів житлових та комунальних послуг у місті Києві
створено комунальну інспекцію – Управління (інспекцію) самоврядного контролю , яка
перевіряє якість надання послуг, робить комісійні обстеження та опрацьовує питання щодо
перерахунків за неякісно надані послуги.
Всі засоби обліку води повинні своєчасно, з урахуванням установлених міжповірочних
інтервалів (тобто певного інтервалу часу між двома послідовними періодичними повірками),
проходити повірку відповідно до Покажчика засобів вимірювання техніки, типи яких занесені до
Державного реєстру засобів вимірювальної техніки України.
В залежності від типу засобу обліку води (передбачений паспортом засобу обліку)
встановлюється міжповірочний строк в 3 або в 4 роки від дати останньої повірки, але, як
показує практика, не більше трьох разів. Гарантований виробником термін експлуатації
приладу становить від 10 до 12 років.
Підстави:
Відповідно до Закону України № 1314-VII від 05.06.2014 «Про метрологію та метрологічну
діяльність»
Стаття 17. п. 1. «Законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в
експлуатації, підлягають періодичній повірці та повірці після ремонту.»
Стаття 17. п. 4. абзац 5 «Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі
демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік
споживання теплової енергії та води в квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюються за
рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором, а у разі
укладення співвласниками багатоквартирного будинку індивідуальних договорів про надання
відповідної комунальної послуги періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі
демонтаж, транспортування і монтаж) таких вузлів обліку забезпечуються виконавцем
комунальної послуги за рахунок плати за абонентське обслуговування, встановленої
відповідно до Закону України "Про житлово-комунальні послуги".»
Хто має право на безкоштовне встановлення
лічильників на воду?
ВодопостачанняБудинок та комунальні послуги
Згідно рішення КМР від 03 березня 2016 року N 116/116 «Про затвердження міської цільової
програми «Турбота. Назустріч киянам» на 2016–2018 роки»
затверджено Порядок встановлення засобів обліку гарячого та холодного водопостачання за
рахунок коштів міського бюджету пільговим категоріям населення міста Києва. Докладніше про
програму .
На безкоштовне встановлення лічильників мають право:
інваліди І групи (підгрупи А);
діти-інваліди (підгрупи А);
опікуни неповнолітніх дітей-сиріт;
інваліди І групи (підгрупи Б) та інваліди ІІ групи, якщо їх дохід менший за півтора прожиткових
мінімуми для осіб, що втратили працездатність;
одинокі непрацюючі пенсіонери, що потребують догляду, якщо їх дохід менший за півтора
прожиткових мінімуми для осіб, що втратили працездатність.
Для встановлення лічильників слід звернутись з заявою та відповідними документами
до сервісного центру ЦКС.
Отримати консультацію щодо участі в програмі можна на гарячій лінії «Центру комунального
сервісу» за номером (044) 247-40-40, або надіслати лист на електронну адресу
zvernennya@src.kiev.ua чи звернутися за місцем проживання до «Центру комунального
сервісу» .
Як укласти договір на постачання холодної
води?
Будинок та комунальні послугиВодопостачання
Всю інформацію щодо укладення договору можна знайти на сайті ПрАТ «АК
«Київводоканал» «Для дому»: з юридичною та фізичною особами та детальніше для мешканців
багатоквартирних будинків .
Необхідні документи для фізичних осіб:
заява про укладення договору ( зразок і бланк для заповнення );
договір ;
копії паспортів лічильників холодної та гарячої води, а також, за наявності, копія свідоцтва про
повірку;
копія свідоцтва на право власності, договору оренди чи інші правовстановлюючі документи на
житло, оригінал і копія паспорта й коду власника, у разі потреби – довіреність та
копію паспорта довіреної особи;
Додатково можуть знадобитися:
копія паспорта або свідоцтва про повірку приладу обліку води (якщо він встановлений);
довідка про склад сім’ї;
оригінал та копії посвідчення на право отримання пільг, паспорт та код пільговика, свідоцтво
про народження дітей-пільговиків;
якщо власників квартири декілька – письмова згода на укладення договору однією особою з
ПАТ «АК «Київводоканал»;
у разі потреби розділення рахунків – письмова згода співвласників. Тоді оформлюється
договір з кожним власником окремо.
Нові правила повірки квартирних засобів обліку холодної води.
Що це означає для споживача
08.02.2018
Поділитися:
У зв’язку з прийняттям Закону України «Про комерційний облік теплової
енергії та водопостачання», Національна комісія, що здійснює державне
регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг виконала
перерахунок вартості тарифів та вилучила з них витрати, пов’язані з
обслуговуванням та повіркою загальнобудинкових та індивідуальних
засобів обліку.
Відтак з 29 листопада 2017 повірка та ремонт засобів квартирних
приладів обліку води, які знаходяться у власності фізичних осіб,
здійснюватиметься за кошти абонентів.
Кияни можуть самостійно обрати підприємство, що має відповідну
ліцензію на діяльність з повірки квартирних приладів обліку води або
обрати для повірки сервіс ПрАТ «АК «Київводоканал».
Повірка одного квартирного водолічильника Ø 15 мм на обладнані ПрАТ
«АК «Київводоканал», за умови самостійного демонтажу після
розпломбування спеціалістами Товариства, коштує – 82,5 грн. з ПДВ.
Для цього споживач повинен самостійно привезти прилад обліку до
розрахункового департаменту за адресою: вул. Електротехнічна,16
каб.104.
Графік роботи:
— прийом лічильників на повірку з понеділка по четвер з 8:00 до 17:00,
п’ятниця з 8:00 до 16:00;
— отримання лічильників після повірки з понеділка по четвер з 8:00 до
17:00, у п’ятницю з 8:00 до 16:00.
Обідня перерва з 12:00 до 12:45.
Технологічний процес демонтажу, монтажу та повірки
водолічильника включає:
1. Виїзд слюсаря на адресу абонента. Для підтвердження особи
представник ПрАТ «АК «Київводоканал» повинен пред’явити службове
посвідчення.
2. Візуальний огляд та перевірка стану вузла обліку води. Демонтаж
лічильника.
3. Перевезення лічильника до сервісного центру ПрАТ «АК
«Київводоканал».
4. Повірка лічильника на обладнанні сервісного центру, в т.ч.: промивка та
повірка лічильника, послуги держповірителя, оформлення відповідних
документів, внесення даних в електронну базу.
5. Перевезення повіреного лічильника на адресу абонента (замовника).
6. Монтаж лічильника. Опломбування.
7. Оформлення відповідних документів,що підтверджують результати
повірки:
• якщо прилад пройшов повірку – свідоцтво про повірку законодавчо
регульованого засобу вимірювальної техніки
• якщо прилад не пройшов повірку – довідка про непридатність
законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки
За умови замовлення повірки з демонтажем, у випадку, якщо за
результатами повірки лічильник визнано непридатним – встановлення
нового приладу проводиться безкоштовно (лічильник повинен придбати
споживач).
Залишити заявку на повірку та заміну квартирних приладів обліку
холодної води сервісу ПрАТ «АК «Київводоканал» можна за телефонами:
(044) 202-02-02;
Або залишивши заявку на сайті https://meters.com.ua/#/application-
sending/ чи за адресою: вул. Електротехнічна,16 каб. 104.
Нарахування у період 1551.gov.uтимчасової відсутності лічильника (під час
проходження лічильником повірки) здійснюються відповідно до пункту 15
Постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630, в
якому вказано: періодична повірка засобів обліку води проводиться у
строк, що не перевищує одного місяця. За цей час споживач оплачує
відповідні послуги згідно з середньомісячними показниками засобів
обліку за попередні три місяці.
У випадку, якщо споживач відмовиться від повірки, нарахування оплати
за користування послугами централізованого водопостачання та
водовідведення відбуватиметься на підставі показників
загальнобудинкового лічильника, а в разі його відсутності – згідно з
нормами водоспоживання.
Низька якість води. Що робити?
Будинок та комунальні послугиВодопостачання
Якщо вам здається, що вода, яка тече з крану, змінила колір, тхне, тощо, але на сайті ПрАТ
«АК «Київводоканал» та дошці оголошень на Вашому будинку відсутнє оголошення про
планові профілактичні промивки мереж, то зверніться за інформацією щодо якості холодної
води чи інших питань щодо водопостачання до керуючої компанії чи ОСББ. Якщо Ви не
отримали задовільної відповіді звертайтесь на аварійну гарячу лінію підприємства ПрАТ «АК
«Київводоканал» за номером 15-81 чи (044) 200-73-01. Щоб залишити скаргу на якість
води заповніть форму звернення , вказавши проблему.
З метою захисту прав та інтересів споживачів житлових та комунальних послуг у місті Києві
створено комунальну інспекцію – Управління (інспекцію) самоврядного контролю , тел. 235-36-
99, яка перевіряє якість надання послуг, робить комісійні обстеження та опрацьовує питання
щодо перерахунків за неякісно надані послуги.
Низька температура води. Що робити?
Будинок та комунальні послугиВодопостачання
Гаряче водопостачання повинно відповідати стандартам надання послуг, що закріплені
Постановами КМУ № 630 від 21 липня 2005 р. «Про затвердження Правил надання послуг з
централізованого опалення…» та № 151 від 17 лютого 2010 р. «Про затвердження Порядку
проведення перерахунків…» , в іншому разі треба звертатись до постачальника з вимогою
відновити належне обслуговування та провести перерахунок розміру плати.
Яким має бути гаряче водопостачання
Допустима відсутність гарячої води протягом 6 годин не більше двох разів на місяць, при
тому, що загальна подача гарячої води не повинна бути меншою за 70% загального часу;
Температура гарячої води, за яку постачальник має право виставляти рахунок відповідно
тарифів, повинна становити 50-75°C, при чому з моменту відкриття крану повинно пройти не
більше 2 хвилин.
Правила перерахунку
У разі відсутності подачі гарячої води довше, ніж 30% часу більше двох разів на місць, вартість
буде меншою на 3,3% за кожен день ненадання послуги;
В разі, якщо подається вода температурою 45-49°C, сплачується 90% тарифу;
В разі, якщо подається вода температурою 40-44°C, сплачується 70% тарифу;
Вода температурою менше 40°C вважається холодною, тому в разі подачі води такої
температури за неї нараховується тариф, як власне за холодну воду та не може стягуватись
платіж як за гаряче водопостачання на час надання послуги невідповідної якості.
Коли не проводиться перерахунок
є квартирний лічильник води;
є будинковий лічильник води;
немає акту-претензії із заміром температури.
Для захисту прав та інтересів споживачів житлових та комунальних послуг у місті Києві
створено комунальну інспекцію – Управління самоврядного контролю , що займається
перевіркою якості надання послуг, комісійним обстеженням та питаннями перерахунків за
неякісно надані послуги.
Низький тиск води. Що робити?
ВодопостачанняБудинок та комунальні послуги
З метою захисту прав та інтересів споживачів житлових та комунальних послуг у місті Києві
створено комунальну інспекцію – Управління (інспекцію) самоврядного контролю ,тел. 235-26-99,
яка перевіряє якість надання послуг, робить комісійні обстеження та опрацьовує питання щодо
перерахунків за неякісно надані послуги.
Щоб залишити скаргу, треба оформити звернення про недостатній тиск .
З цього чи інших питань щодо водопостачання необхідно звернутися до керуючої компанії чи
ОСББ.
Якщо Ви не отримали задовільної відповіді — звертайтесь на аварійну гарячу лінію
підприємства ПрАТ «АК «Київводоканал» за номером 15-81 чи (044) 200-73-01, якщо низький
тиск гарячої води, до КП «Київтепленерго» за номером 15-57 чи (044) 247-40-40.
2. ОПАЛЕННЯ
Як сплатити за опалення?
Постачання теплової енергії та гарячої водиБудинок та комунальні послуги
Сплачувати рахунки за теплопостачання необхідно до 20 числа кожного місяця за послуги,
спожиті в попередньому календарному місяці.
Платіжною карткою
в особистому кабінеті на сайті КП «Головний інформаційно-обчислювальний центр»;
в особистому кабінеті на сайті КК «Центр комунального сервісу»;
через платіжні онлайн сервіси.
Готівкою
У відділенні банку або Укрпошти чи через термінал самообслуговування в точках
прийому Центру комунального сервісу .
Низька температура опалення. Що робити?
Будинок та комунальні послугиПостачання теплової енергії та гарячої води
Опалення повинно відповідати стандартам надання послуг, що закріплені Постановами КМУ
№ 630 від 21 липня 2005 р. «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого
опалення…» та № 151 від 17 лютого 2010 р. «Про затвердження Порядку проведення
перерахунків…» , в іншому разі треба звертатись до постачальника з вимогою відновити
належне обслуговування та провести перерахунок розміру плати.
Стандарти опалення
температура повітря в житлових приміщеннях має становити 18°C та 20°С у кутових
кімнатах;
виняток можуть складати відхилення протягом 12 годин на добу раз на місяць;
якщо показники нижчі, громадяни мають право на перерахунок сплати за послуги після
звернення до свого постачальника опалення для обстеження приміщення.
Правила перерахунку
перерахунок проводиться тільки якщо у вас немає теплових лічильників та належним
чином утеплене житло ;
перегляд суми до сплати проводиться тільки після звернення до постачальника послуги зі
складанням відповідних документів за результатами обстеження квартири;
сума за централізоване опалення буде знижена на 5% за кожний градус відхилення від норми
(при зниженні температури з 18°C до 12°C у житлових приміщеннях та з 20°C до 14°C – у
кутових);
якщо ж температура нижча 12°C в житлових приміщеннях та 14°C у кутових відповідно – плата
не нараховується.
Для перерахунку платежу за опалення для клієнтів КП Київтеплоенерго; слід звернутись до
центрів обслуговування та залишити заявку на обстеження, після чого буде проведено заміри
та складено акт-претензію про неналежне надання послуг.
З метою захисту прав та інтересів споживачів житлових та комунальних послуг у місті Києві
створено комунальну інспекцію – Управління самоврядного контролю , що займається
перевіркою якості надання послуг, комісійним обстеженням та питаннями перерахунків за
неякісно надані послуги.
Відсутнє опалення. Що робити?
Будинок та комунальні послуги Постачання теплової енергії та гарячої води
Послугу централізованого опалення більшості мешканців міста Києва надають дві
теплопостачальні організації – ПАТ «Київтеплоенерго» та ТОВ «Євро-Реконструкція» .
Якщо у вас відсутнє опалення, звертайтесь:
до Диспетчерської служби міста Києва (ПАТ «Київтеплоенерго») за телефонами 1557;
до ТОВ «Євро-Реконструкція» за телефоном (044) 292 25 25.
З метою захисту прав та інтересів споживачів житлових та комунальних послуг у місті Києві
створено комунальну інспекцію – Управління самоврядного контролю , що займається
перевіркою якості надання послуг, комісійним обстеженням та питаннями перерахунків за
неякісно надані послуги.
3. ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЯ
Як сплатити за електроенергію?
Будинок та комунальні послуги Електропостачання
Інформація про способи оплати доступна на сайті електропостачальної організації — YASNO
Київські енергетичні послуги .
Також сплатити можна через особисті кабінети на сайтах:
• КК "Центр комунального сервісу"
• КП «Головний інфомаційно-обчислювальний центр»
Куди звертатись:
YASNO Київські енергетичні послуги
Контактний центр міста Києва
1551 044 205 73 37
1551.gov.ua
Пільги на сплату електроенергії
Субсидії Пільги, субсидії та соціальний захист Електропостачання Будинок та комунальні послуги
Пільги для сплати за електроенергію можуть бути як без урахування доходів, так і з
урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї.
Пільги без урахування доходів можуть отримати
учасник бойових дій;
член сім’ї загиблого учасника бойових дій із числа учасників АТО;
особа з інвалідністю внаслідок війни та реабілітована особа;
особа, яка постраждала від наслідків аварії на ЧАЕС 1 категорії – ліквідатор;
особа, яка постраждала від наслідків аварії на ЧАЕС 2 категорії – потерпілий;
дружина або чоловік та опікун (на час опікунства) дітей померлих громадян з числа учасників
ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесених до категорії 1–2, смерть яких
пов'язана з Чорнобильською катастрофою;
ветеран військової служби, ветеран органів внутрішніх справ, ветеран державної пожежної
охорони, ветеран Державної служби спеціального зв’язку, ветеран служби цивільного захисту,
ветеран Державної кримінально-виконавчої служби, ветеран податкової міліції;
вдова або вдівець ветерана військової служби, вдова або вдівець ветерана органів внутрішніх
справ, вдова або вдівець ветерана Державної пожежної охорони, вдова (вдівець) ветерана
Державної служби спеціального зв’язку, вдова або вдівець ветерана служби цивільного
захисту, вдова або вдівець ветерана Державної кримінально-виконавчої служби, вдова або
вдівець ветерана податкової міліції;
звільнений зі служби за віком, хворобою або вислугою років військовослужбовці Служби
Безпеки України;
батьки та члени сім’ї працівника Державної служби спеціального зв’язку, який загинув, пропав
безвісти або став особою з інвалідністю;
вдова або вдівець військовослужбовця, її (його) діти, дружина або чоловік
військовослужбовця, який пропав безвісти, її (його) діти, батьки загиблого військовослужбовця;
звільнений з військової служби особи, який став особою з інвалідністю під час проходження
військової служби.
Пільги з урахуванням середньомісячного сукупного доходу можуть
отримати
учасник війни;
член сім’ї загиблого ветерана війни;
особа, яка має особливі заслуги перед Батьківщиною;
дружина (чоловік) і батьки осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною;
особа, яка має особливі трудові заслуги перед Батьківщиною;
дружина (чоловік) і батьки осіб, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною;
жертва нацистських переслідувань та дитина війни;
дружини (чоловіки) та опікуни (на час опікунства) дітей померлих громадян з числа учасників
ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесених до категорії 3, смерть яких
пов'язана з Чорнобильською катастрофою;
сім'ї, які мають дитину з інвалідністю, інвалідність якої пов'язана з наслідками Чорнобильської
катастрофи;
батьки та члени сімей осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, які
загинули (померли) або зникли безвісти під час виконання службових обов'язків;
особи, звільнені із служби цивільного захисту за віком, через хворобу або за вислугою років та
які стали особами з інвалідністю під час виконання службових обов'язків;
багатодітні сім'ї, дитячі будинки сімейного типу та прийомні сім'ї, в яких не менше року
проживають троє або більше дітей, сім'ї, в яких не менше року проживають троє і більше дітей,
враховуючи тих, над якими встановлено опіку чи піклування.
Важливо зазначити, що особи, які мають пільги на оплату житлово-комунальних послуг і
звертаються за субсидією, управління праці та соціального захисту населення не буде
нараховувати відповідні пільги на період отримання субсидії .
Детальніше про пільги та субсидії читайте на сайті ПАТ «Київенерго».
4. ОСББ
Кому належать приміщення, труби та інші
комунікації в багатоквартирних будинках?
Будинок та комунальні послугиОСББ та ОСН
Відповідно до ч. 2 ст. 382 Цивільного Кодексу України , власникам квартир у багатоквартирному
житловому будинку належать на праві спільної сумісної власності приміщення загального
користування, опорні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше
обладнання, яке обслуговує більше однієї квартири; споруди, будівлі, які призначені для
забезпечення потреб усіх власників квартир, а також власників нежитлових приміщень, які
розташовані в будинку.
Кожна багатоповерхівка є спільним майном усіх власників квартир у ній.
Що в багатоповерховому будинку належить кожному власнику
квартири
дах та технічні приміщення під дахом;
ліфтова шахта і механізми;
сміттєпровід (у разі небажання користуватися внутрішнім сміттєпроводом власники квартир в
будинку можуть відмовитися від нього і укласти договір з компанією, що займається вивозом
сміття, яка встановить свої контейнери);
сходи і сходові майданчики;
зовнішня стіна і несучі стіни;
допоміжні приміщення (на праві сумісної власності й під’їзд, місце вахтера та інші приміщення
будинку також належать мешканцям – за рішенням ОСББ вони можуть бути, зокрема, здані в
оренду);
магістральні комунікації (тобто всі труби, котли, каналізаційні та інші стояки – спільна власність
мешканців будинку);
підвал і фундамент;
прибудинкова територія.
Що таке ОСББ і як його створити?
Будинок та комунальні послугиОСББ та ОСН
ОСББ – це об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, яка створена, щоб спростити
управління та використання майном.
Для чого створюють ОСББ
Для вирішення питань, що стосуються всіх мешканців будинку. Правління ОСББ може
займатися вирішенням поточних питань і проблем, це дозволяє не скликати загальні збори з
кожного дрібного приводу.
Наявність ОСББ дозволяє співвласникам захищати свої інтереси перед управляючими
компаніями, підрядними організаціями тощо.
ОСББ має право на свій розсуд укладати договори на обслуговування будинків з обраними
компаніями, обравши тих постачальників послуг, які відповідають вимогам та пропонують
кращі ціни, а не користуватись тими послугами, що реалізують ЖЕУ.
Вищим органом управління об’єднання є загальні збори. Рішення загальних зборів ОСББ є
обов’язковими для всіх співвласників будинку.
Як створити ОСББ
необхідно створити ініціативну групу (з підписанням протоколу про її створення) з більше ніж
трьох співвласників приміщень будинку;
підготовка до створення, що може включати роз’яснювальну роботу серед мешканців, збір
переліку власників в будинку тощо та підготовка статуту;
повідомити (рекомендованим листом за два тижні або особисто вручити запрошення) та
провести установчі збори (з оформленням відповідного протоколу ), за необхідності провести
письмове опитування;
провести державну реєстрацію ОСББ, підготувавши заяву про державну реєстрацію створення
юридичної особи, додавши примірник оригіналу (нотаріально засвідченої копії) рішення
засновників і установчий документ юридичної особи.
Державна реєстрація створення юридичної особи здійснюється відділами з питань державної
реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців через Центри надання
адміністративних послуг районних в місті Києві державних адміністрацій.
Інформацію щодо порядку отримання зазначеної адміністративної послуги розміщено
на Офіційному веб-порталі адміністративних послуг Києва , де можна також ознайомитись з
інформаційними картками залежно від району.
Для отримання консультацій звертайтесь до Центру надання адміністративних послуг м.Києва
за номером (044)202-60-39, kyivcnap.gov.ua , unap@kievcity.gov.ua або сторінку у соціальній
мережі Фейсбук fb.com/MDCKyiv .
Надрукувати
https://dzki.kyivcity.gov.ua/content/pokrokova-instrukciya.html
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ЩОДО СТВОРЕННЯ ОБ’ЄДНАННЯ
СПІВВЛАСНИКІВ БАГАТОКВАРТИРНОГО БУДИНКУ (ОСББ)
Порядок створення ОСББ визначає Закон України “Про об’єднання співвласників
багатоквартирного будинку” та постанова Кабінету Міністрів України від 11.10.2002
№1521 “Про реалізацію Закону України “Про об’єднання співвласників багатоквартирного
будинку”.
Для тих, хто прагне ефективно управляти власним житловим будинком надаємо покрокову
інструкцію для створення ОСББ:
КРОК 1: СТВОРЕННЯ ІНІЦІАТИВНОЇ ГРУПИ
Створіть ініціативну групу (від 3-х співвласників житлових/нежитлових приміщень
будинку) та сформуйте план дій з підготовчої роботи для створення ОСББ.
Протокол щодо утворення ініціативної групи
КРОК 2: ПРОВЕДЕННЯ ПІДГОТОВЧОЇ РОБОТИ ЗІ СТВОРЕННЯ ОСББ
1) Проведіть підготовчу роботу зі створення ОСББ:
поширюйте інформацію про ОСББ, розмовляйте з мешканцями та роз’яснюйте
переваги створення ОСББ, наводьте приклади про вже існуючі прогресивні ОСББ,
проводьте зустрічі з мешканцями щодо їхнього ставлення до створення ОСББ в вашому
будинку;
отримайте список усіх співвласників житлових/нежитлових приміщень
багатоквартирного будинку із зазначенням розміру площі житлових/нежитлових
приміщень.
ОСОБЛИВОСТІ
Запит щодо співвласників направляється ініціативною групою (до запиту прикріплюється
копія протоколу створення ініцативної групи). Якщо будинок старий, звертайтесь до
Департаменту житлово-комунальної інфраструктури або БТІ, якщо новий (побудований
після 2012 р.) – до відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно
реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві.
Завантажити зразок звернення до Департаменту ЖКІ
Завантажити зразок запиту
Завантажити зразок протоколу засідання ініціативної групи
2) Підготуйте Статут майбутнього ОСББ. Варто знати, що ваш статут має бути створений у
відповідності до Типового статуту. Але запам’ятайте, що ви можете внести інші положення до
вашого статуту, які будуть регулювати діяльність вашого об’єднання. Головне, щоб ці «інші
положення» не суперечили вимогам чинного законодавтсва. Кінцевий варіант статуту
надішліть електронною поштою всім співвласникам житлових/нежитлових приміщень для
того, щоб вони мали змогу ознайомитись зі Статутом і внести свої зауваження/пропозиції.
Типовий статуту об'єднання співвласників багатоквартирного будинку та Типовий договір
відносин власників житлових і нежитлових приміщень та управителя затверджено наказом
Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від
27.08.2003 № 141 (поточна редакція від 06.11.2015)
Завантажити Типовий статут ОСББ
КРОК 3: ОГОЛОШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ УСТАНОВЧИХ ЗБОРІВ ОСББ
Відправте запрошення на установчі збори всім, хто є у сформованих Вами списках
співвласників житлових/нежитлових приміщень. Текст запрошення повинен містити день,
час, місце та порядок денний проведення установчих зборів.
ОСОБЛИВОСТІ
Запрошення потрібно не менш ніж за 14 днів до проведення установчих зборів надсилати
рекомендованим листом, або ж особисто вручати під розписку.
Завантажити оголошення про загальні інформаційні збори та повідомлення про
проведення установчих зборів ОСББ
КРОК 4: ПРОВЕДЕННЯ УСТАНОВЧИХ ЗБОРІВ ОСББ
Проведіть установчі збори відповідно до порядку денного. Усі відомості про проведення
установчих зборів внесіть до протоколу установчих зборів.
ОСОБЛИВОСТІ
Рішення щодо питання, з якого проводиться голосування на установчих зборах,
вважається прийнятим, якщо за нього проголосує «ЗА» більше 50% площі
житлових/нежитлових приміщень, які належать співвласникам вашого будинку.
Форма протоколу зборів співвласників багатоквартирного будинку, затверджена наказом
Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального
господарства України від 25.08.2015 № 203
КРОК 5: ПРОВЕДЕННЯ ПИСЬМОВОГО ОПИТУВАННЯ ЩОДО ОСББ
Якщо рішення порядку денного не набрало «ЗА» більше 50% площі житлових/нежитлових
приміщень, які належать співвласникам вашого будинку, у Вас є 15 днів для проведення
письмового опитування. Письмове опитування проводиться листками опитування. Типової
форми листків опитування Кабінетом Міністрів України не затверджено, але ми розробили її
для Вас у відповідності до положень Закону України «Про особливості здійснення права
власності в багатоквартирному будинку».
ОСОБЛИВОСТІ
Письмове опитування проводить ініціативна група, або охочі співвласники
житлових/нежитлових приміщень вашого будинку. Опитуйте лише тих співвласників, які
не голосували на установчих зборах. Результати опитування внесіть до протоколу
установчих зборів та підведіть загальні підсумки щодо всіх питань. Усі рішення, по яких
співвласники проголосували «ЗА» співвласники більше 50% площі житлових/нежитлових
приміщень вашого будинку вважається прийнятим.
Завантажити зразок листка письмового опитування співвласників
КРОК 6: ОФІЦІЙНА РЕЄСТРАЦІЯ ОСББ
Через те, що ОСББ вважається створеним з моменту державної реєстрації, необхідно
підготувати та подати наступні документи про реєстрацію ОСББ:
2 екземпляри Статуту прийнятого на установчих зборах (повинні бути прошиті,
пронумеровані та опечатані);
2 екземпляри протоколу установчих зборів (у разі наявності листки опитування
нумеруюються та підшиваються до протоколу установчих зборів);
заяву про державну реєстрацію.
ОСОБЛИВОСТІ
Якщо документи подаються особисто, пред’являється паспорт. У разі подання
документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально
засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження. Обов’язково візьміть
примірник опису за яким ви здавали документи.
Завантажити заяву про державну реєстрацію